O gluma

      Vreti sa va spun o gluma? Cineva a inventat un adaptor de obiective…pt. iPhone 4. Si din cate reusesc sa-mi dau seama nu e la misto. Ok, la modul serios acum, desi la prima vedere acest „gadget” pare a fi un fel de caprioara ranita in calea ironiilor acide, pe masura ce treci de suprafata si observi putin fenomenul iti dai seama ca e mai degraba un fel de momeala pe jumatate tembela pentru vanatorii prea avantati. Produsul e idiotic si contraintuitiv, aici nu incape nici o vorba, dar asta daca iei ca public tinta consumatorul obisnuit. Imi e greu sa-mi imaginez naivitatea care ar putea determina pe cineva sa creada ca e o idee buna pentru uz obisnuit. Sau cineva care vrea sa incerce „experienta SLR”, sa-si achizitioneze monstrozitatea si cateva obiective, ar fi probabil mult prea comic pentru a incapea in cuvinte. Cand am vazut prima oara obiectul recunosc ca incepuse deja sa mi se formeze un monolog uracios si ironic, despre inutilitate, branding, ingamfare si, zic cu rusine, prostie. Mi-am schimbat parerea, cum e si normal de altfel, cand am stat putin, si am gandit situatia. Si cand mi-am amintit de Night Fishing , un scurt metraj foarte bun, filmat in totalitate cu un iPhone. Cu un iPhone la care au fost adaptate diverse obiective. Calitatea imaginii nu este buna, fara indoiala, si nici nu imi pot imagina ca producatorii s-au delectat in fiecare clipa de filmare cu „experienta SLR”, sa nu mai vorbim de usurinta de folosire sau protabilitate, relevante pentru consumatorul obisnuit. Ce a avut filmul, si prin ce s-a distins, a fost o estetica deosebita, un look si feeling care aduceau vag a film vechi, care au sustinut puternic povestea si au creat o atmosfera unica. Ca urmare, cu toata rautatea si deradearea pe care am vrut sa le revars asupra pordusului, trebuie sa-mi aplec umil capul si sa recunosc ca nu e o insulta la adresa metalului din care e facut, asa cum parea. Cel putin un exemplu arata asta, un exemplu in care un iPhone, sponsorizat de o firma de telecomunicatii, a fost folosit pentru a creea arta, si e arta adevarata, in ciuda circumstantelor. Cat despre oamenii care cauta experienta SLR ? Cautati dragii mei, daca alegeti calea asta trimiteti si mie o poza, rasul e sanatos.

Poza cu monstruozitatea preluata de la creatorii Photojojo.com

Lasă un răspuns

